Moderator
Co sądzicie o Anime?
Oglądacie lub oglądaliście jakieś?
Które wam się podobały, a które nie?
Dlaczego?
Moją ulubioną była, jest i będzie seria Dragon Ball.
Pamiętam, jak zawsze wracałam ze szkoły (był tylko jeden telewizor, bo brat zabrał swój) i całą rodzina oglądaliśmy tę kreskówkę
Innymi ulubionymi będą Fushigi Yuugi i Magiczni Wojownicy:P
A oglądałam jeszcze kilka: Dragon Ball, Aishiteruze Baby, Baseballista, Yattaman, Generał Daimos, Sally Czarodziejka, Królewna Śnieżka, Czarodziejskie Zwierciadełko, Bia, Gigi, Yaiba, Magiczni Wojownicy, Rycerze zodiaku, Wojowniczki z krainy marzeń, Death Note, Hanasakreru Seishounen, Detective Conan (po niemiecku ), Fushigi Yuugi, La Corda D'Oro, Vampire Knight, Haruka Naru Toki no Naka, Księga Dżungli, Karin, Pokemon, Beyblade, Rosario to Vampire, Soul Hunter...
Oglądałam jeszcze o wiele więcej, lecz nie wiem, czy zaliczają się one do Anime... m.in te z Bajkowego Kina na TVN i Odjazdowych Kreskówek z RTL7 teraz TVN7
"Kochać to niszczyć, a być kochanym to znaczy być zniszczonym"
The Mortal Instruments
"Jeśli spłoniemy, ty spalisz się razem z nami"
The Hunger Games
Offline
Część anime o których piszesz (a właściwie tzw. "kreskówki z polonii 1" ) to całe moje dzieciństwo.
Najbardziej lubiłem Kaiketsu Zorro (nawet całkiem niedawno znalazłem odcinki na youtube i obejrzałem z sentymentu całą serię). Innym serialem, który lubiłem były Tajemnicze złote miasta. Te dwie serie najbardziej utkwiły mi w pamięci.
Poza nimi były oczywiście: Yattaman, Gigi La Trotolla, W królestwie kalendarza, Księga dżungli, Kapitan Hawk i pewnie jeszcze kilka innych.
Później był Dragon Ball na RTL7. Jako że nie jestem wielkim fanem anime, na tym skończyłem i jakoś nigdy później nie ciągnęło mnie do kolejnych seriali. Do czasu...
Kiedyś przez przypadek natrafiłem na serię Fullmetal Alchemist. Jest to jeden z niewielu seriali tego typu, który mogę z czystym sumieniem polecić i który mi się spodobał. W szczególności pierwsze podejście (u nas emitowane na kanale Hyper), które tylko na początku opierało się na mandze o tym samym tytule, późnie fabuła poszła w inną stronę. Później stworzony został Fullmetal Alchemist Brotherhood, który już w całości opiera się na komiksie (chyba, bo za mocno nie zgłębiałem tematu) i już trochę mniej mi się podobało. Plusem jest to, że tę serię można w całości obejrzeć na oficjalnym kanale na youtube z polskimi napisami (a przynajmniej plusem było to, że pojawiał się tam dość szybko po premierze ).
Robiłem jeszcze później kilka podejść do innych seriali, ale nic więcej mnie nie zachwyciło. Odpowiadając więc na pytanie z tematu: lubię niektóre Anime, ale nie jestem fanatykiem. Od czasu do czasu można coś obejrzeć, ale niektóre seriale potrafią być naprawdę denerwujące Oddzielną sprawą jest sentyment do "bajek" z dzieciństwa...
Offline
Świeżak
Ja też bardzo lubie Anime Dragon Ball tak podobną historie miałem co ty wracałem nie ze szkoły ale z przedszkola wdedy jeszcze ^^ i oglądalem. Death Note bardzo gorąco polecam !!! szkoda tylko że tak mało odcinków jest ale co tam te Anime jest na bardzo wysokim poziomie oglądałem też inne typu Naruto Devil May Cry, Green Green itp
Offline
Hmmm, nie przepadam zbytnio, ale...moja przyjaciółka jest fanką (zwłaszcza tych, których reżyserem jest Hayao Miazaki), toteż pewnego dnia urządziła mi maraton...
"Szept serca"(względnie "krzyk wątroby", jak to z przyjaciółką przerobiłysmy ;] ) - wynudził mnie po 10u minatach
"Narzeczona dla kota" - no, to akurat było całkiem dobre, no i w miarę krótkie
"Ruchomy zamek Hauru" - to było bardzo fajne zwłaszcza ten płomyczek...Pensiwal?
"Spirited away" - bardzo sympatyczne
Ale ogólnie nie przepadam, te rysunki w większości są jakieś takie...conajmniej dziwne. Poza tym - kiedyś przypadkiem wieczorem oglądałam chyba na HYPERze jakies anime, gdzie gościu się przeuczył i na teście zaczął...wymiotowac wyrazami, zarzygał całą łazienkę szkolną, umarł, wszedł woźny, też zaczął wymiotować wyrazami - skończył tak samo. Od tamtego czasu niedobrze mi na samą myśl o anime.
Offline
Kiedyś lata temu oglądałam namiętnie na Poloni 1 Generała Daimosa i Kapitana Tsubasę. Kilka dni temu zrobiłam sobie seans dzieł Hayao Miyazakiego - ''Ruchomy zamek Hauru'', ''Spirited Away: W krainie bogów'', ''Księżniczka Mononoke'', ''Mój sąsiad Totoro ''. Bardzo sympatyczne, baśniowe.
Offline
Z wymienionych na pewno polecić można Full Metal Alchemist i Deathnote. Poza tym warte uwagi są:Full Metal Panic, Elfen Lied (jedno z moich ulubionych), Cowboy Bebop,Hellsing, Gunslinger Girl,Samurai Deeper Kyo,Samurai Champloo,Claymore, Gankutsuou, Wolf's Rain, Lost Exile, X-1999,Blood +, Trinity Blood, Trigun i Witch Hunter Robin, wiecęj nie pamiętam;P
Offline